Etty

Imorgon fyller Etta ett! Igår hade vi kalas för henne och Erik (som fyller på onsdag) och hon fick så mycket presenter så det känns helt onödigt att ge henne mer. Plus att hon är tredje barnet så vi har redan allt och lite till.

Det enda vi egentligen inte har speciellt mycket av är plastgrejer som blinkar och låter. Har man gått omkring och varit en medveten morsa som köper pedagogiska träleksaker (hahahaha ja nä vem försöker jag lura) så blir det ju rätt tomt på den fronten.

Vi har en traktor med old mc donald som hade en farm, men där har djuren försvunnit och bara själva göbben är kvar. Ingen rolig leksak. Set och Bella har älskat den men nu är den slut som artist.

Så idag åkte jag iallafall på en inköpsrunda för att hitta den perfekta plastgrunkan till Etta Malala. Var i både Ystad och Tomelilla för jag ville inte ta första bästa. Min önskan var något som spelar lite lite falskt så att man får känslan av positiv på marknad, men det var illa ställt med sådana. 

Efter att ha tryckt på ungefär alla knappar på hela leksakshyllan (jamen det stååår ju try me out!?) så valde jag ett lok. Det har tre djurläten, det kan tuffa och det finns bollar som rullar runt i den som ska se ut som rök ur skorstenen. Den är fantastisk! Hade jag fyllt ett år så hade iallafall jag blivit glad.

Imorgon smäller det. Återkommer med hennes reaktion. Såhär ser det ut nu på födelsedagsbordet:

Lämna en kommentar